Redingota cu turban

Ca nuca în perete

Războiul care trebuie perpetuat

Am trăit de când mă ştiu lângă trei persoane de sex feminin: mama, sora şi bunica mea. Totuşi, am o fire destul de introvertă. Asta nu înseamnă că nu sunt empatic. De aceea, îmi place să cred că înţeleg în alt grad sentimentele persoanelor care mă înconjoară. În alt grad faţă de alţi bărbaţi, adică.

Mă voi depărta puţin de subiectele politico-diplomatice şi am să vorbesc astăzi despre femei. Ce nu s-a spus despre ele? Ce nu s-a scris despre ele? Consider că multe secole de-acum înainte femeia va suscita fascinaţia şi, bineînţeles, admiraţia sexului opus.Paradoxal este că inversul nu se aplică întotdeauna. Femeile nu admiră întotdeauna bărbaţii. De cele mai multe ori, o femeie are nevoie de un bărbat. De şi mai multe ori, un bărbat iubeşte o femeie. Sau mai multe, după caz. Aceasta este una dintre sursele diferenţei fundamentale dintre sexe.

Nu cred în caracterizarea biblică a femeii, pentru că ea nu este întotdeauna cea care conduce în păcat. Adevărat, femeile sunt cele care învârt lumea. Fără ele, noţiunea de proprietate privată poate că nici nu ar fi existat. Adevărat, femeile sunt de cele mai multe ori mai ambiţioase decât bărbaţii. Dar pentru că bărbaţii au nevoie de asta. Şi încă ceva – poate că mulţi dintre bărbaţi consideră că pot „fraieri” persoanele de sex opus sau le pot „vrăji”. Să fim serioşi, oricâtă nevoie ar avea o femeie de afecţiune, nimănui nu-i place un om superficial sau nesimţit.

Chiar dacă par puţin disperat, nu sunt. În plus, poate că sunt ultimul om din lume care ar trebui să abordeze acest subiect, dar trăiesc de mai bine de 20 de ani lângă nişte femei. Şi am învăţat „să nu fac şi eu aşa ca ceilalţi bărbaţi când am să cresc mare”.

Consider, fără nicio urmă de iraţionalitate, că femeile sunt mult subestimate în societatea de astăzi. Sunt convins că revistele care le sunt dedicate nu sunt decât o crimă şi că nu le întăresc deloc încrederea în sine. Dimpotrivă. Ne e prea teamă de schimbare. Pentru cei care cred în egalitatea între sexe: pentru ca femeia şi bărbatul să fie egali, trebuie ca problemele care îi privesc pe fiecare în parte să fie tratate în sensul profitului pentru fiecare în parte. Sunteţi convinşi că puteţi clasa oamenii pe categorii? Sunteţi siguri că o femeie nu poate face treaba unui bărbat? Să vă spun ceva – nu cunosc foarte mulţi bărbaţi mai morali decât femeile pe care le ştiu. Poate că eu sunt o excepţie…

Written by fulleren

07/11/2007 la 19:33

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. http://dordeacasa.blogspot.com/2007/11/manifest-pro-femei.html Colegul meu Misu (un baiat pe care-l apreciez mult, de altfel, si caruia tin sa-i multumesc peaceastacale pentru gestul frumos de a ma ajuta, stie el cand) scrie pe blog la el despre femei…

    Denisa

    11/11/2007 at 03:15

  2. eu recunosc ca nu stiu nimic despre femei, dar vreau.

    mantzy

    12/11/2007 at 11:51

  3. […] Colegul meu Misu (un baiat pe care-l apreciez mult, de altfel, si caruia tin sa-i multumesc peaceastacale pentru […]


Comentariile sunt închise.